Sunt ferestrele pop-up ale site-urilor web inca un instrument relevant pentru generarea de clienti potentiali?
Stiati ca: creatorul primului site pop-up din 1997 — Ethan Zuckerman — si-a cerut scuze de atunci pentru ca ni l-a prezentat?
La acea vreme, ferestrele de tip pop-up ale site-urilor web erau o modalitate prin care site-urile web pot impiedica continutul si reclamele sa intre in conflict, motiv pentru erau concepute sa apara intr-o fereastra complet noua de browser.
De-a lungul timpului, reactia consumatorilor a dus la retragerea acestor reclame pop-up timpurii. Dar au revenit in anii 2010, ca instrument eficient de generare de clienti potentiali. Site-urile web pot afisa ferestre pop-up in orice moment al calatoriei vizitatorilor si pot cere o serie de lucruri (de exemplu, atentia lor, adresa de e-mail, o vanzare etc.).
Dar, din nou, suprautilizarea si utilizarea gresita a ferestrelor pop-up (printre alte practici proaste) i-a facut pe consumatori sa se simta prost in legatura cu acestea.
In calitate de creatori si proprietari de site-uri web, ce am putea crede despre asta? Ne indepartam cu totul de ferestrele pop-up sau cautam modalitati alternative de a primi mesaje speciale in fata vizitatorilor? Daca nu stiti cum sa folositi astfel de ferestre, cea mai buna solutie este sa apelati la web design Constanta si sa discutati cu un specialist.
De ce au cazut in dizgratie ferestrele pop-up ale site-ului?
In 2017, Google a implementat o noua penalizare de clasare. In esenta, Google penalizeaza site-urile web mobile care folosesc urmatoarele tipuri de ferestre pop-up:
- Ferestre pop-up intruzive care acopera cea mai mare parte a ecranului in momente incomode (cum ar fi in momentul intrarii sau in timp ce vizitatorul se afla in mijlocul citirii continutului). Tineti cont de acest aspect in procesul de realizare website.
- Reclame intercalate pe ecran complet care apar in momentul in care cineva intra intr-o pagina, impiedicandu-i sa vada vreun site web pana cand fereastra pop-up este inchisa.
- Ferestre pop-up false care seamana cu originalul, dar care nu sunt excluse; in schimb, fortand vizitatorii sa-si dea seama ca trebuie sa deruleze peste anunt.
Acum, stim de ce Google ar implementa o astfel de penalizare. Google foloseste tendintele de cautare ale consumatorilor pentru a-si schimba algoritmul si regulile. Deci, daca consumatorii raspund negativ la site-urile care utilizeaza incorect ferestre pop-up, atunci acestea trebuie sa fie daunatoare pentru experienta utilizatorului, nu?
Sa zicem ca da. Exista o multitudine de motive pentru care consumatorii manifesta un fel de repulsie, cand vine vorba de ferestre pop-up:
- Ele perturba orice face vizitatorul si nu le ofera libertatea de a decide cand sa se implice sau sa ia masuri.
- Exista prea multe site-uri care exagereaza cu ferestrele pop-up, afisand adesea multe simultan sau afisand in mod repetat aceleasi ferestre, de la o pagina la alta.
- Pop-up-urile ofera de prea multe ori putina valoare in schimbul timpului si efortului solicitat vizitatorului.
- Designerii care modifica structura previzibila a ferestrelor pop-up – cum ar fi eliminarea „X” din coltul din dreapta sus – provoaca vizitatorilor o frustrare nejustificata.
- Ferestrele pop-up au devenit atat de previzibile incat multi consumatori au dezvoltat o “orbire” fata de bannere, pur si simplu le ignora, ceea ce face ca ferestrele pop-up sa nu fie altceva decat un clic suplimentar pe care trebuie sa-l faca.
Nu numai asta, dar ferestrele pop-up nu sunt singurele elemente suplimentare care concureaza pentru atentia vizitatorilor. Bannerele de consimtamant pentru cookie-uri, widgeturile de chat live, bannerele lipicioase, sunt prea multe in ultima vreme.
Cautati „ pop-up blocker” pe Google si veti gasi peste 68 de milioane de rezultate de cautare – multe dintre acestea ii invata pe oameni cum sa ascunda rapid si eficient ferestrele pop-up si reclamele din site-urile pe care le vizualizeaza.
Este evident ca ceva a mers prost aici. Specialistii de marketing si designerii au luat un instrument care a fost odata util pentru a genera clienti potentiali si pentru a adauga valoare experientei si l-au transformat in ceva pe care acum consumatorii se straduiesc sa il evite.
Inlocuirea ferestrelor pop-up ale site-ului cu bannere adezive
Datele recente distribuite de Google si Coalition for Better Ads pun in lumina ce tipuri de formate de anunturi (inclusiv ferestre pop-up) le plac si ce nu le plac consumatorilor:
In general, aceasta este ceea ce le place (atat pe mobil, cat si pe desktop):
- Reclame mai subtiri
- Reclame inline
- Elemente mici lipicioase
Si asta nu le place:
- Anunturi cu bannere de dimensiuni mari
- Redare automata si reclame stralucitoare
- Ferestre pop-up
- Modale supradimensionate
- Intercalate pe ecran complet
Credem ca motivul pentru care agentii de marketing si designerii continua sa foloseasca ferestrele pop-up (in special cele concepute in contrast cu recomandarile bune de design pop-up ale Google), este pentru ca exista inca date care sugereaza ca sunt eficiente in generarea de clienti potentiali. Daca te uiti cu atentie, totusi, multe dintre aceste date provin de la companii care vand instrumente si sfaturi pentru generarea de lead-gen (deci, desigur, vor dori sa te convinga de acest fapt).
Desi nu spunem ca ar trebui sa excludeti complet ferestrele pop-up, va sfatuim insistent sa efectuati teste A/B pentru a vedea daca publicul dumneavoastra este receptiv la ele si sa experimentati modalitati alternative de a va publica notificarile speciale.