Cele mai bune practici de marketing prin SMS
Probabil ca majoritatea colecteaza deja numere de telefon de la clientii acestora. Asta nu inseamna ca ar trebui sa inceapa in a le trimite mesaje in masa. La fel ca marketingul prin e-mail, SMS Marketing necesita o inscriere clara. Se pot cere clientilor sa se inscrie pentru mesaje text pe site-ul web sau pe alte canale online. Dar, inainte de a incepe trimiterea mesajelor, ar trebui sa se primeasca o confirmare text ca ei chiar doresc sa se aboneze. Poti opta in acest sens pentru SMS Smart Home.
O modalitate de a face acest lucru este sa se trimita un SMS (si unul singur) prin care compania le multumeste pentru abonament si sa le ceara sa confirme inscrierea cu un simplu Da sau Nu. Daca nu raspund, nu se va trimite din nou mesaj. Si, evident, daca trimit Nu, acestea nu vor primi de asemenea, un alt mesaj text.
Exista o alta modalitate de a colecta inscrieri prin intermediul site-ului web. Compania poate oferi un cupon de 10% reducere pentru abonarea la mesageria text. Facand click pe linkul din oferta, se deschide automat aplicatia de mesagerie de pe telefonul utilizatorului cu un mesaj standard de abonare. Instructiunile pentru a renunta la abonare este cea mai buna practica (si adesea o cerinta legala) pentru toate comunicarile de marketing. Dar este deosebit de important pentru o metoda mai intruziva precum SMS-ul. Trimiterea de mesaje text in mod repetat persoanelor care nu doresc sa auda nimic de la companie este mai probabil sa piarda clienti decat sa conduca la vanzari. Ar trebui sa se includa informatii de dezabonare chiar si pentru mesajele tranzactionale, cum ar fi actualizari de expediere sau mementouri de intalnire. Nu toata lumea vrea sa obtina astfel de detalii prin text.
Deoarece ratele de deschidere pentru mesajele SMS sunt in mod constant mult mai mari decat cele pentru e-mail, ratele de dezabonare vor fi si ele mai mari. Nu se intra in panica daca se observa o crestere a numarului de dezabonari dupa ce iese un mesaj. Dar in schimb, se analizeaza ratele de dezabonare in timp. Odata ce s-a implementat complet programul de marketing prin SMS, se poate stabili o linie de baza pentru dezabonare. Se verifica toate mesajele viitoare in raport cu acel nivel de referinta si se cauta orice rezultate periferice. Daca dezabonarile sunt neobisnuit de mari sau scazute, se anlizeaza mesajul pentru a vedea daca se poate identifica ce a dus la modificarea rezultatului.
Compania nu poate presupune ca persoanele abonate o au in contactele lor prin SMS. Asta inseamna ca mesajul va aparea de la un numar pe care nu il recunosc, fara informatii de identificare inerente. Daca se doreste sa treaca de primele doua cuvinte, trebuie sa se identifice imediat. O modalitate simpla de a face acest lucru este sa puna numele marcii chiar la inceputul mesajului, urmat de doua puncte.
Alegerea momentului optim este importanta pentru orice mesaj de marketing. Dar pentru SMS-uri, este critic. Asta pentru ca este mai probabil ca oamenii sa aiba alerte activate pentru text.