Are sens sa cumperi o masina electrica uzata?
Are sens sa cumperi o masina electrica uzata?
Masinile noi electrice raman scumpe, chiar daca statul ofera diverse stimulente pentru a incuraja oamenii sa le echipeze. Deci, atunci cand investiti intr-o masina curata, puteti alege sa va deplasati la vehicule second-hand. Atunci vin cateva intrebari, cum ar fi fiabilitatea generala a vehiculului, durata de viata a bateriei sau frecventa la care va fi necesara mentinerea masinii si costul. Vom vedea aici avantajele si dezavantajele optarii pentru o masina electrica uzata.
Masinile electrice uzate vor avea vreodata piata in Romania?
Cresterea masinilor electrice, desi nu este la fel de rapida cum o infatiseaza multi, este de netagaduit. In toata Europa, aceste masini cresc in popularitate, desi la viteze diferite. Ne intrebam, in acest moment, daca va aparea o piata de masini second-hand alimentate cu baterii si, mai ales, daca masinile electrice uzate au sens.
Sunt numeroase intrebari, incepand cu autonomie: stim ca acumulatorii oricarui dispozitiv isi pierd eficienta in timp, iar asta vedem cu smartphone-urile, care la doi ani de la cumparare au o viata mai scurta decat atunci cand le-am cumparat. . Bateria unei masini electrice are aceeasi problema? Sa incercam sa intelegem mai multe.
Masinile electrice uzate ar putea accelera raspandirea
Sa incepem cu datele. La nivelul Uniunii Europene, numarul de masini electrice a crescut, de la o cota de piata de 3,5% in trimestrul II 2020 la 7,5% in aceeasi perioada a anului 2021. O crestere evidenta, desi inca nu atat de semnificativa. In ceea ce priveste Romania, energia electrica reprezenta la sfarsitul anului 2020 4,3% din cota de piata, in linie cu ,,Marii” europeni (Franta si Germania, ceva mai mare) si, dupa cum stim, mult sub tarile nord-europene: Danemarca, Suedia. , Olanda si Finlanda au o pondere a energiei electrice peste 15%, factor datorat in principal unui venit foarte mare al locuitorilor, dar nu numai. Ca sunt date pozitive, nu tine de mine sa spun: fiecare ar trebui sa-si faca propriile consideratii.
Cert este ca, cel putin in Romania, unde piata second-hand este foarte infloritoare, absenta unui sector de masini electrice second hand este un element de franare. Vanzarea noului, de exemplu, este condusa, in cazul vehiculelor la robinet, aproape exclusiv de stimulentele si reducerile dealerilor, care in majoritatea cazurilor scad peste 10.000 de euro din pretul de lista ridicat al masinilor alimentate cu baterie. . Nu intamplator, ori de cate ori se epuizeaza fondul de stimulare, intreaga piata intra in alarma. Si daca intra in alarma pentru masinile termice, daramite pentru cele electrice.
Sursa articol: tractari auto. Citeste si Indice de viteza la anvelope.